Easy Come Easy Go - 18 Songs for Music Lovers
Dwudziesty drugi album w dyskografii legendarnej, brytyjskiej wokalistki. I zarazem druga w kolejności płyta na której wykonuje ona utwory napisane przez innych wykonawców. Wśród utworów wybranych wspólnie z Halem Willnerem, producentem poprzedniego albumu Before The Poison, znajdziemy między innymi takie standardy jak Solitiude Billie Holliday, czy Down From Dover Dolly Parton. Pozornie nie pasujące do siebie nagrania w interpretacji Marianne Faithfull tworzą niezwykle spójny album. Dodatkowo pojawiają się tutaj bardzo zacni goście: młody Lennon, stary Richards na wokalu, Nick Cave, Antony Hegarty w rewelacyjnym Oo Baby Baby czy Rufus Wainwright robiący fenomenalne chórki w Children of Stone. Jak głosi napis na okładce: "10 utworów dla muzycznych kochanków".
Easy Come Easy Go - 18 Songs for Music Loverspełny opis produktu
Pentral
Nowy album jednego z najważniejszych i najoryginalniejszych obecnie polskich producentów muzyki elektronicznej. Michał Jacaszek konsekwentnie podąża tutaj w kierunku muzyki eksperymentalnej i awangardowej, co stawia go stylistycznie blisko takich twórców jak Johann Johannsson, Murcof, Chris Watson czy Biosphere. Pentral to muzyka wyrosła z akustyki gotyckich katedr. Stanowi próbę zgłębienia fenomenu pogłosu w sakralnych wnętrzach i oddania szczególnej atmosfery jaka towarzyszy temu zjawisku. Realizacja projektu polegała na nagraniach przeprowadzonych w kilku zabytkowych świątyniach Gdańska: rejestracji wokali (śpiewali m. in. emerytowany tenor operowy Stefan Cejrowski i znana z "Trenów" Maja Siemińska), nagraniach sampli organowych (Stefan Wesołowski, Błażej Musiałczyk), a także mnóstwa dźwięków "znalezionych"czyli dzwonków, szmerów, odgłosów dzwonów i zegarów, kroków, dźwięków dochodzących z zewnątrz. Późniejsza praca studyjna koncentrowała się przede wszystkim na wzmocnieniu i przetworzeniu efektu pogłosu, generowanego przez rozmaite akustyczne bodźce – śpiew, organy, itp. Głosy, frazy organowe traktowane były często jako impuls wyzwalający akustykę wnętrza i jako takie były potem tuszowane i eliminowane. Wykorzystane na płycie sample to w zasadzie pozostałość po dźwięku, moment jego wybrzmiewania, kiedy podstawowy impuls akustyczny zamiera i miesza się z panującym w kościele szumem. Z tak wypreparowanych, charakterystycznie zaszumionych dźwięków powstały potem przestrzenne, pełne tajemnicy kompozycje. Wnętrze kościelne stanowi tu jakby główny instrument, spełniając rolę swoistego pudła rezonansowego. Pentral to brzmienie wnętrza – obudzona na chwilę tajemnica gotyckiej świątyni. Oprócz tradycyjnego CD album zawiera również płytę DVD z wersją nagrań zmiksowaną w systeme Dolby Digital 5. 1 oraz krótkim filmem dokumentującym nagrania Jacaszka w reżuserii Antka Grzybka.
Pentralpełny opis produktu
Eurydyki
Tym razem Małgorzata Krzysica sięgnęła po przepiękne i bardzo trudne piosenki z repertuaru Anny German. Znakomite teksty i muzyka tej klasy kompozytorów jak Katarzyna Gaertner sprawiły, że niezapomniane melodie "Tańczących Eurydyk" i " Balu u Posejdona" na nowo chwytają za serce. Nowe i bardzo bogate aranże przygotował Michał Jurkiewicz , współpracujący na stałe z Grzegorzem Turanauem, Ewą Bem, Maćkiem Maleńczukem i wieloma innymi. W projekcie uczestniczyło 24 muzyków grających na 27 instrumentach, a sesja nagraniowa trwała od maja do sierpnia 2008 roku. Album zawiera 14 utworów.
Eurydykipełny opis produktu
Soul & The City
Trzypłytowy album "Soul & The City" to kompilacja najlepszych utworów tego gatunku. Soul jest muzyką duszy, ekspresyjną i silnie energetyczną. Bogate instrumentarium zaczerpnięte z r`n`b dodaje jej niezwykłej głębi i sprawia, że słuchając soulu ma się wrażenie, iż odkrywamy nieznane dotąd obszary naszej duszy. Na 3 płytach znalazły się utwory takich gwiazd, jak Joss Stone, Van Hunt, James Brown, Mary Wells, Percy Sledge czy Edwin Starr. To propozycja dla fanów wibrujących, mocnych brzmień i głębokich tekstów, które na długo zapadają w pamięć.
Soul & The Citypełny opis produktu
Odwet Pozorów
Młyny boże mielą wolno, skrupulatnie i na miałko, a prawda jest jedna i nierozdwajalna. Warto o tym pamiętać ważąc każde wypowiedziane w życiu słowo. Coraz powszechniejszy relatywizm, manipulacja oraz wyplatanie bzdur i wciskanie kitu zemści się bowiem prędzej niż później. Słowne buble - puszczane bezkarnie na wiatr - nabiorą siły, mocy i masy mszcząc się bezlitośnie. Oddadzą z nawiązką razy tym, którzy nade wszystko winni głosić prawdę, a nie nią kupczyć. W imię korzyści własnych albo swoich pryncypałów. Niby jesteśmy wolni, niby żyjemy w demokratycznym kraju, niby jesteśmy Europejczykami - no właśnie: niby! Szybko staliśmy się zakładnikami globalnej machiny powiązanych losów i zanikającej tożsamości. Równaniem ekonomicznym i demograficznym. Kolosem na glinianych nogach, czekającym z nadzieją na przypływ sił, dających odwagę, aby w końcu być sobą. W pełni i na zawsze. Sprawiedliwie i mądrze. Bez wikłania się w nieudane mariaże, sojusze i z dosadną odpowiedzią na szereg przedawnionych pytań. Bez lęku, co jest po drugiej stronie lustra. Zawsze przecież pozostaje wybór między alienacją i śmiercią a cudem celebrowania rytuałów codzienności. W znoju harówy, ale i z uśmiechem na udręczonej twarzy. Szczęście w nieszczęściu. Prawda w morzu kłamstw. Przyzwoitość w epidemii nikczemności. Mądrość zamiast głupoty. Biel w miejscu czerni. Dobro, nie zło... I to jest właśnie "Odwet pozorów". A temat pozostaje nieskończenie niewyczerpalny. Od zawsze i wciąż... (SDM)
Odwet Pozorówpełny opis produktu
40 Piosenek
Cała Polska uśmiechała się na widok [Stępowskiego], gdy w serialu "Wojna domowa" kreował typka zbierającego suchy chleb dla konia. Po dobrych dziesięciu latach działalności artystycznej Jarema Stępowski znalazł dziedzinę, która pozwoliła mu wysunąć się na plan pierwszy. Tą dziedziną była estrada, konkretnie piosenkarstwo estradowe. Stępowski był ogromnie muzykalny i w początkowym okresie swej działalności śpiewał od czasu do czasu piosenki. Powierzali mu je m.in. Starsi Panowie - Jeremi Przybora i Jerzy Wasowski (Staruszek do wszystkiego, Odrażający drab). W pewnym momencie Stępowski zaśpiewał piosenkę stylizowaną na tzw. folklor wielkomiejski, konkretnie warszawski. Był to "Taksówkarz warszawski" z muzyką Tadeusza Suchockiego. I tak się zaczęło. Stępowski wyczuł ten gatunek tak znakomicie, że autorzy i kompozytorzy zaczęli pisać specjalnie dla Niego. Tak powstał ogromny repertuar, który Stępowski prezentował na osobnych recitalach i nagrywał na płyty. Powodzenie przechodziło wszelkie oczekiwania. Spróbujmy zastanowić się krótko, co było tego powodem. Niewątpliwie daleką inspiracją była postać Stanisława Grzesiuka. Ale Grzesiuk był naturszczykiem amatorem, a Stępowski aktorem zawodowym obdarzonym bezbłędną intuicją. Napisaną dla siebie piosenkę Stępowski traktował jako materiał do stworzenia odrębnej, oryginalnej roli. Każda z nich była inna, a jednocześnie wszystkie miały wspólny mianownik postać zabawnego, sympatycznego warszawskiego cwaniaka. Bo przede wszystkim w tych piosenkach jest Warszawa: Czerniaków, Młociny i przedmiejskie Bielany, Wyścigi konne i Cyrk na Ordynackiej. Świat częścią zniszczony i nieistniejący, a przecież niezniszczalny, bo wracający we wspomnieniach. (...) Mam nadzieję, że ten wybór piosenek Stępowskiego (...) starsi przyjmą z sentymentem właściwym wspomnieniom, a młodzi zapoznają się z postacią w historii polskiej piosenki jedyną w swoim rodzaju - tak ciepło o tym wydawnictwie wyraża się sam Wojciech Młynarski.
40 Piosenekpełny opis produktu
Polskie Radio Dzieciom Vol.5
Zrekonstruowane dźwiękowo, archiwalne słuchowiska zrealizowane w Teatrze Polskiego Radia w wykonaniu wybitnych aktorów, a wśród nich adaptacje klasycznych baśni dla dzieci: "Czerwony kapturek" i "O tym, jak krawiec Pan Niteczka królem został". Muzykę do słuchowisk skomponował i nagrał wraz ze swoim zespołem Jerzy Wasowski, który wystąpił również w roli narratora, autora i wykonawcy piosenek. Wśród pozostałych wykonawców bajek znaleźli się m. in. : Irena Kwiatkowska, Anita Dymszówna, Andrzej Szczepkowski, Jadwiga Barańska, Wojciech Pokora, Zdzisław Słowiński, Wieńczysław Gliński, Wiesław Michnikowski, Seweryna Broniszówna, Tadeusz Cygler, Władysław Hańcza, Maria Pawluśkiewicz, Jerzy Felczyński, Andrzej Konic, Wiesław Machowski, Tadeusz Samobij, Felicja Bylicka, Maria Janecka, Ewa Karska, Janina Serdyńska.
Polskie Radio Dzieciom Vol.5pełny opis produktu
Machine Dreams
Album "Machine Dreams" i wspólne koncerty z samymi TV On The Radio ustaliły pozycje Little Dragon jako jednego z najciekawszych zespołów na scenie nowoczesnego electro-popu. Jesli ktoś zastanawiał się, co mogłoby powstać z fuzji Prince`a, The Knife i TV On The Radio, koniecznie powinien posłuchac "Machine Dream" lub zobaczyć Szwedów na żywo. Formacja pod przewodnictwem urodziwej Yukimi Nagano po mocno nu-jazzowym debiucie na "Machine Dreams" pokazuje swe nowe oblicze - ciepłe klawiszowe brzmienia i miękkie basowe tony ustąpiły miejsca nieco chłodniejszym, bardziej nowoczesnym i syntetycznym barwom, całość zaś nabrała dodatkowego rytmicznego "kopa". Czym tłumaczyć tę zmianę? Tytuł mówi wszystko - w dzisiejszych czasach ludzie upodabniają się do maszyn, jednak wraz z rozwojem technologii także maszyny stają się coraz bardziej ludzkie. To nieco pokręcony, ale piękny świat niczym z opowieści science-fiction. Wykorzystujemy maszyny by tworzyć i żyć, a ich za pomocą elektronicznych brzmień możemy wyrazić siebie - wyjaśnia Yukimi. Little Dragon podkreślają, że kluczowy w ich twórczości jest jednak "ludzki" pierwiastek , jaki wnoszą wyobraźnia i umiejętności muzyków wchodzących w skład grupy. Zespół z Goteborga stworzył unikalny styl w ramach szeroko rozumianego "nowego popu" - to piosenki wysmakowane, niezwykle efektownie zaaranżowane i , co istotne, świetnie zaśpiewane przez Yukimi. W ich muzyce słychać nie tylko doskonały warsztat, ale i - co nie zawsze idzie w parze - dobry smak i muzyczna erudycję. Wciąż niemało tu jazzowych odniesień - wytrawne ucho usłyszy nawiązania do dokonań Herbiego Hancocka czy Weather Report, sporo tu jednak także wątków soulowych a także popowych inspiracji z lat 80-tych - od Tears For Fears przez produkcje Trevora Horne`a - Frankie Goes To Hollywood i Grace Jones po największego chyba mistrza dla twórców "Machine Dreams" - Prince`a. Skandynawowie są stylowi, ale w prezentacji swej wizji nienachalni. To płyta do tańca, ale też do smakowania w domu, bo na "Machine Gun" cieszy każdy najdrobniejszy szczegół - intrygująca harmonia, świetny beat, zmyślna linia basu czy fajny refren.
Machine Dreamspełny opis produktu
Fox Box
Fox to jeden z najbardziej utalentowanych producentów na polskiej scenie elektronicznej i alternatywnej, na stałe współpracujący z Marią Peszek i Kayah. Zadebiutował 5 lat temu z zespołem "15 minut projekt", którego album został fenomenalnie przyjęty przez media i publiczność. Teraz przyszedł czas na jego pierwszy - autorski projekt, na którym gościnnie pojawili się najważniejsi artyści rodzimej sceny alternatywnej: Maria Peszek, Novika, Michał Skrok (Bunio / Dick for Dick), Sqbass, Marsija (Loco Star), Natalia Lubrano (Miloopa) i Tomasz Organek (SOFA). Jego nagrania zdobyły już uznanie wśród opiniotwórczych blogerów i krytyków, ale przede wszystkim w kręgach miłośników alternatywnych rytmów. Przebojowa mieszanka elektroniki, dubstep oraz syntetycznego popu sprawia, że powstał album, który może stać się przełomowy dla polskiego rynku muzycznego. (Kayax)
Fox Boxpełny opis produktu
Strona: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448]