Bond. Leksykon
Zasadnicza część książki to alfabetycznie ułożone hasła autorstwa popularnego dziennikarza prasowego i telewizyjnego, Kamila M. Śmiałkowskiego, prezentujące  uniwersum agenta 007 (książki, filmy, komiksy, gry komputerowe).

Pomiędzy hasłami znajdują się 22 eseje poświęcone ekranizacjom przygód Jamesa Bonda. Autorami tych tekstów są wybitni „bondolodzy”, w tym: Andrzej Kołodyński (red. naczelny „Kina”), Jacek Szczerba („Gazeta Wyborcza”), Bartosz Żurawiecki („Film”), Michał Chaciński (TVP Kultura) oraz – gościnnie – autor bestsellerowych powieści grozy, Łukasz Orbitowski.

Kolorowy dodatek specjalny do „Bond. Leksykon” poświęcony „Skyfall”. Od Adele do Bena Whishawa. Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o najnowszym filmie z 007, ale baliście się zapytać (Jamesa Bonda). W tym artykuł o przełomowym roku 1962 (data narodzin Jamesa Bonda, The Beatles i The Rolling Stones) oraz ekskluzywne wywiady z ludźmi związanymi bezpośrednio ze światem najlepszego z agentów.
Bond. Leksykonpełny opis produktu
Jaskinia hałasu
Jaskinia hałasu Wojciecha Lisa i Tomasza Godlewskiego zasługuje na uwagę nie tylko dlatego, że jest pierwszą monograficznie zakrojoną książką o rodzimej scenie muzyki metalowej, ale przede wszystkim dlatego, że pokazuje ze szczegółami mechanizmy animowania nowych zjawisk muzycznych i z muzyką rozmaicie związanych. Jest to, rzecz jasna, piękny prezent dla fanów, ale przecież nie tylko dla nich. Mamy tu bowiem do czynienia z "gęstym" opisem fenomenu muzycznego undergroundu wraz z całym jego subkulturowym folklorem: estetyką (i antyestetyką) wyglądu, zine`ami, zachowaniem na koncertach, specyfiką klubów muzycznych, przekraczaniem granicy między kulturą spontaniczną a instytucjonalną - wszystko to z pewnością zainteresuje dziennikarzy, socjologów i badaczy kultury.
- dr Mirosław Pęczak (kulturoznawca, publicysta "Polityki").
Jaskinia hałasupełny opis produktu
Kino Nowej Przygody
Steven Spielberg i George Lucas, kręcąc pierwszą część przygód Indiany Jonesa, stwierdzili, że chcą oglądać takie filmy, jakie kiedyś sami oglądali. W ten sposób zdefiniowali nowy gatunek filmowy, który zrewolucjonizował kino pod koniec lat siedemdziesiątych XX wieku. W Poszukiwaczach zaginionej Arki są więc gwałtowne zwroty akcji, wartkie tempo wzajemnie napędzających się wydarzeń, mroczne tajemnice, raptowne zaskoczenia, wyjątkowe zbiegi okoliczności, straszliwe niebezpieczeństwa, sytuacje pozornie bez wyjścia, obrazy wstrząsające rozmachem, makabrą lub okrucieństwem, groza, egzotyka i co pewien czas przerwa na odśmianie. Kino Nowej Przygody narodziło się wraz z premierą Gwiezdnych wojen i Bliskich spotkań trzeciego stopnia. Miało z powrotem przyciągnąć do kin widzów, których przejęła telewizja, stawiało na widowiskowość, komercyjność, odwoływało się do popularnych gatunków i dawnego kina popularnego, chętnie posługiwało się pastiszem, ale przede wszystkim stawiało na nieskrępowaną wyobraźnię twórców. Dzisiaj, kiedy musi walczyć nie tylko z telewizją, ale również z internetem, Kino Nowej Przygody przeżywa renesans. I chociaż oczarowuje widzów coraz większym rozmachem trójwymiarowych efektów, pozostaje wierne zasadom, które przyświecały mu w chwili narodzin.
Kino Nowej Przygodypełny opis produktu
Antologia. Najpiękniejsze śląskie słowa
Latem i jesienią 2009 roku „Gazeta Wyborcza” w Katowicach wraz z Muzeum Śląskim prowadziły niezwykły konkurs, w którym Czytelnicy mieli wybrać najpiękniejsze śląskie słowo.
Do redakcji wpłynęły setki przepięknych śląskich słów, często już zapomnianych, z fantastycznymi uzasadnieniami.
Choć to nie słownik, słowa uporządkowane są w nim według alfabetu, a to bardzo wędrówkę ułatwia. Do książki wchodzimy więc przez pogrążony w półmroku antryj (przedpokój), którego prawie całą dłuższą ścianę zajmuje obwieszony płaszczami wieszak. Potem na nasze spotkanie wychodzi bajtel, niewiele wyższy od stojącego za nim koła (czyli roweru), zaś dwie strony dalej na śnieżnobiałym bifyju (kredensie) stoi młynek i biksa na bonkawa.
Jest jak w prawdziwym śląskim domu. W oknie gardina, zwiewna jak kobieta, więcej odsłania, niż zasłania, ale gospodyni byłoby gańba okno bez gardiny zostawić. Wszystkie sąsiadki by o tym klachały. Zjeść można żymła albo sznita z bajlagom (ślinka cieknie! To nie to samo co kanapka), napić się bawarki z szolki. Na stole pachną karminadle, zaraz starka przyniesie kołocz i wszyscy zaczną maszkecić. Jak nie będziesz frechowny i przepadzity, to też dostaniesz.
Wspólnie z Muzeum Śląskim postanowiliśmy zebrać to bogactwo w książce, by z lektury mogło korzystać jak najwięcej osób i to przez wiele lat.
Wydaliśmy książkę, w której zamieściliśmy najpiękniejsze śląskie słowa wraz z opisami naszych Czytelników, okraszone fotografiami fotoreporterów "Gazety" oraz zdjęciami archiwalnymi Muzeum Śląskiego.
W ten sposób powstała rozpisana na wiele głosów wzruszająca opowieść o Śląsku i Ślązakach. Co ciekawe, w jej układaniu wzięli też udział ludzie, którzy sami na co dzień godki śląskiej nie używają, ale zakochali się w jej brzmieniu.
Antologia. Najpiękniejsze śląskie słowapełny opis produktu
Kocham fotografię. Wybór tekstów 1999-2009
Trzecie wydanie bestsellerowej książki Adama Mazura to niezwykły zapis przemian, jakie dokonywały się w obrębie polskiej fotografii na przestrzeni ostatniej dekady. Autor omawia najgłośniejsze wystawy, klasyczne książki, które z wieloletnim opóźnieniem wreszcie ukazały się po polsku, pisze o początkach rynku aukcyjnego, w końcu analizuje twórczość poszczególnych fotografów - zarówno klasyków, jak i artystów współczesnych.
Jako uzupełnienie trzeciego wydania proponujemy dwa obszerne eseje redefiniujące obraz polskiej fotografii: głośny Układ scalony polskiej fotografii oraz napisany specjalnie do niniejszej książki tekst Galerzyści wrażliwości. O najnowszej fotografii polskiej. Oba sygnalizują zasadnicze zmiany w polu polskiej fotografii - pokoleniowy i instytucjonalny zwrot, który dokonał się w połowie poprzedniej dekady, oraz aktualną ekspansję fotografów urodzonych w latach 80. i 90.
Kocham fotografię. Wybór tekstów 1999-2009pełny opis produktu
Kallas
Kalina Jędrusik i Violetta Villas - dwie strony tego samego medalu. Obie przerysowane, obie prawdziwe i obie trudne do przełknięcia.
Obie unikalne i obie obdarzone iskrą geniuszu. Wyśmiewane, lekceważone, spychane na margines a jednocześnie kochane, cenione, stawiane na piedestałach. Obie przeklęte. Kallas nie jest próbą opowiedzenia ich historii, a zaledwie opisem pięciu epizodów z ich życia. Choć sztuka ta inspirowana jest prawdziwymi wydarzeniami, dialogi i postaci są literacką fikcją. To opowieść o odrzuceniu i o tym, że większość nigdy nie przebaczy jednostce ani genialności, ani unikalności. Obie tego doświadczały i to je łączyło, wbrew różnicom w erudycji, inteligencji, pochodzeniu czy wreszcie - gustach. A jednak związków podobieństw i zależności między nimi było znacznie więcej, ale o tym przeczytajcie sami.
Kallaspełny opis produktu
Kino Polskie 1989 - 2009. Historia krytyczna
Czy u Pana Boga za piecem jest lepiej niż w Wilkowyjach? Co tak naprawdę łączy Franza Maurera z Olem? Kto komu wyjada mózg w Szamance i dlaczego warto o to zapytać? Dlaczego Tereska nie została krawcową, a papież pozostał człowiekiem?
Kino polskie 1989–2009. Historia krytyczna jest próbą przyjrzenia się naszej kinematografii z perspektywy innej niż filmoznawcza. O dwudziestu najciekawszych, najbardziej znanych, ale też najchętniej pomijanych filmach powstałych w ostatnim dwudziestoleciu piszą autorzy, którzy na co dzień nie zajmują się krytyką filmową. Historia krytyczna jest propozycją syntetycznego spojrzenia na rodzimą kinematografię – tyle że spojrzenia krytycznego wobec utrwalonych rozpoznań i interpretacji. Odwracamy porządki, mieszamy ciągi, rozkładamy obraz i układamy go na nowo.
Niesamowite są już same tytuły – Papież, który pozostał człowiekiem. Inni kardynałowie po wyborze na papieża nie pozostawali ludźmi? Jedli, ale nie wydalali, bo nie było w nich żadnego zepsucia? A może stawali się nieludzcy? Ale do rzeczy. Jaki stał się Wojtyła?
Artur Żmijewski (fragment)
Kino Polskie 1989 - 2009. Historia krytycznapełny opis produktu
Starożytny Egipt. Królestwo faraonów
Egipt, kolebka jednej z najwcześniejszych i najbardziej długotrwałych cywilizacji starożytności, rozwinął swoją wyjątkową, wyrafinowaną kulturę w izolacji geograficznej i we względnym bezpieczeństwie politycznym. Ta pradawna cywilizacja, chroniona w dużym stopniu przez naturalne granice pustyń od wschodu i zachodu oraz przez Morze Śródziemne od północy, przetrwała niemal 3000 lat, dopóki nie została ostatecznie podbita przez imperium rzymskie.
Starożytny Egipt. Królestwo faraonówpełny opis produktu
Filmidła. Gawędy o filmach
"Filmidła" to książka wyjątkowa - zbiór recenzji filmowych napisanych w latach 1956-1960 przez Agnieszkę Osiecką, która wówczas była najbliżej kina w całym swoim życiu. Studiowała w łódzkiej Filmówce, przyjaźniła się z reżyserami i aktorami. Większość tych recenzji przechowała sama Autorka - pochodzą z Jej archiwum, część została odnaleziona po latach w bibliotecznych archiwach. Recenzje zilustrowane są ponad 50 plakatami z czasów, kiedy kwitła polska szkoła plakatu (autorstwa m.in. Jana Lenicy, Waldemara Świerzego, Eryka Lipińskiego, Wojciecha Fangora, Olgi Siemaszko, Romana Cieślewicza, Jana Młodożeńca, Franciszka Starowieyskiego, Konstantego Sopoćko) - to dodatkowa zachęta do sięgnięcia po "Filmidła". Wstęp do książki napisał Tomasz Raczek. W tym zbiorze możemy obserwować swego rodzaju krzyżówkę talentów Osieckiej: filmowego i literackiego. Z jednej strony powiększająca się erudycja filmowa, a z drugiej - trudno nie zwrócić uwagi na błyskawicznie krystalizujący się osobisty styl pisarski, pełen śmiałych skrótów, publicystycznej swady i obrazowych opisów. W jej recenzjach należy docenić przenikliwe, śmiałe spostrzeżenia, czynione w stylu przypominającym osiągnięcia Antoniego Słonimskiego w czasach dwudziestolecia międzywojennego. Tomasz Raczek
Filmidła. Gawędy o filmachpełny opis produktu
Muzeum Krytyczne
Muzeum krytyczne to podsumowanie piętnastu miesięcy pracy autora w Muzeum Narodowym w Warszawie widziane w teoretycznej perspektywie nowej muzeologii. Muzeum krytyczne to muzeum forum zaangażowane w debatę publiczną, podejmujące ważne problemy często kontrowersyjne, którymi żyje społeczeństwo instytucja pracująca na rzecz demokracji opartej na sporze. Muzeum krytyczne to także instytucja autokrytyczna, rewidująca własną tradycję, mierząca się z własnym autorytetem oraz kanonem historyczno – artystycznym, który sama ukształtowała. Książka przedstawia tę koncepcję, relacjonuje też próbę jej wprowadzania w życie w programie Muzeum Narodowym w Warszawie w latach 2009 – 2010.
Muzeum Krytycznepełny opis produktu