Dziennik zajęć w przedszkolu
Dziennik zajęć w przedszkolu:
- Zawiera tabelę w którą nauczyciele mogą wpisać realizowane programy nauczania.
- Gwarantując komfort pracy nauczycielom przygotowaliśmy tabelę do odnotowywania obecności dziecka na każdej godzinie zajęć i do wpisu realizacji podstawy programowej obok siebie.
- Nauczyciel nie musi przekładać stron i potwierdzać podpisem fakt sprawdzenia listy i odnotowania obecności dziecka.
- Dodatkowo na koniec każdego tygodnia nauczyciel w tabeli na dole strony może dokonać analizy zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu, zgodnie z warunkami zapisanymi w podstawie programowej.
Dziennik zajęć w przedszkolupełny opis produktu
Teczka 4-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2
Praca z małym dzieckiem to zajęcie równie wdzięczne, co odpowiedzialne. Musisz więc tak organizować działania pedagogiczne, by zaspokoić jego potrzeby fizyczne, psychiczne i społeczne, a równocześnie sprawić, by przedszkolak dorastał i rozwijał się w atmosferze radości i poczucia bezpieczeństwa. Niniejszy przewodniki metodyczny opracowany został na podstawie kart pracy zamieszczonych w „Teczce 4-latka. Zgaduję, rysuję, maluję”. Zawiera on propozycje zabaw i zajęć wspomagających wszechstronny rozwój dziecka. Ich zadaniem jest aktywowanie małego człowieka do działań zarówno indywidualnych, jak i zespołowych.
Przewodnik ten to także zbiór materiałów pomocniczych dla nauczycieli poszukujących ciekawych, często niekonwencjonalnych, pomysłów. Warto pamiętać, że wiek przedszkolny jest ważnym okresem w procesie zdobywania i poszerzania wiedzy. W trakcie wieloletniej pracy zauważyłyśmy, że świat przyrody podglądany przez szkło powiększające i okular mikroskopu jest niezwykle intrygujący. Liczne doświadczenia i eksperymenty budzą u dzieci chęć poszukiwania odpowiedzi na nurtujące je pytania. Jest to także doskonały sposób rozwijania samodzielnego wyciągania wniosków i myślenia dedukcyjnego, a tego między innymi powinnaś nauczyć swoich podopiecznych.
Sprawny umysł to taki, który jest odpowiednio odżywiony i dotleniony. Zachęcamy więc do częstych wyjść z dziećmi do ogrodu przedszkolnego, do spacerów i zabaw na świeżym powietrzu o każdej porze roku. Bitwa na śnieżki, sprawdzanie kaloszem głębokości kałuży i turlanie się po trawie to preferowane przez najmłodszych zajęcia. Wynikają one z naturalnej potrzeby obcowania z naturą, dlatego potraktuj je jako dobrodziejstwo i jak najczęściej wspólnie ze swoimi podopiecznymi spędzaj czas na świeżym powietrzu. Jeśli tylko się postarasz, wiele zabaw możesz przeprowadzić na placu przedszkolnym. Zajęcia w plenerze dadzą o wiele lepsze rezultaty, niż te organizowane w budynku przedszkolnym.
Świat dziecięcy to także świat wyimaginowanych postaci: smoków, wróżek czarownic i dzielnych rycerzy. Jest on wytworem niczym nieograniczonej wyobraźni małego człowieka.
Warto rozbudzać ją, czytając teksty klasycznych baśni. Skorzystaj z zamieszczonych w tym przewodniku propozycji lub opowiedz przedszkolakom kilka bajek zapamiętanych ze swojego dzieciństwa. Nie zapominaj również o codziennym czytaniu dzieciom. Zaprocentuje to w przyszłości ich lepszym rozwojem.
Od Autorek
Teczka 4-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2pełny opis produktu
Teczka 4-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 1
Praca z małym dzieckiem to zajęcie równie wdzięczne, co odpowiedzialne. Musisz więc tak organizować działania pedagogiczne, by zaspokoić jego potrzeby fizyczne, psychiczne i społeczne, a równocześnie sprawić, by przedszkolak dorastał i rozwijał się w atmosferze radości i poczucia bezpieczeństwa. Niniejszy przewodniki metodyczny opracowany został na podstawie kart pracy zamieszczonych w „Teczce 4-latka. Zgaduję, rysuję, maluję”. Zawiera on propozycje zabaw i zajęć wspomagających wszechstronny rozwój dziecka. Ich zadaniem jest aktywowanie małego człowieka do działań zarówno indywidualnych, jak i zespołowych.
Przewodnik ten to także zbiór materiałów pomocniczych dla nauczycieli poszukujących ciekawych, często niekonwencjonalnych, pomysłów. Warto pamiętać, że wiek przedszkolny jest ważnym okresem w procesie zdobywania i poszerzania wiedzy. W trakcie wieloletniej pracy zauważyłyśmy, że świat przyrody podglądany przez szkło powiększające i okular mikroskopu jest niezwykle intrygujący. Liczne doświadczenia i eksperymenty budzą u dzieci chęć poszukiwania odpowiedzi na nurtujące je pytania. Jest to także doskonały sposób rozwijania samodzielnego wyciągania wniosków i myślenia dedukcyjnego, a tego między innymi powinnaś nauczyć swoich podopiecznych.
Sprawny umysł to taki, który jest odpowiednio odżywiony i dotleniony. Zachęcamy więc do częstych wyjść z dziećmi do ogrodu przedszkolnego, do spacerów i zabaw na świeżym powietrzu o każdej porze roku. Bitwa na śnieżki, sprawdzanie kaloszem głębokości kałuży i turlanie się po trawie to preferowane przez najmłodszych zajęcia. Wynikają one z naturalnej potrzeby obcowania z naturą, dlatego potraktuj je jako dobrodziejstwo i jak najczęściej wspólnie ze swoimi podopiecznymi spędzaj czas na świeżym powietrzu. Jeśli tylko się postarasz, wiele zabaw możesz przeprowadzić na placu przedszkolnym. Zajęcia w plenerze dadzą o wiele lepsze rezultaty, niż te organizowane w budynku przedszkolnym.
Świat dziecięcy to także świat wyimaginowanych postaci: smoków, wróżek czarownic i dzielnych rycerzy. Jest on wytworem niczym nieograniczonej wyobraźni małego człowieka.
Warto rozbudzać ją, czytając teksty klasycznych baśni. Skorzystaj z zamieszczonych w tym przewodniku propozycji lub opowiedz przedszkolakom kilka bajek zapamiętanych ze swojego dzieciństwa. Nie zapominaj również o codziennym czytaniu dzieciom. Zaprocentuje to w przyszłości ich lepszym rozwojem.
Od Autorek
Teczka 4-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 1pełny opis produktu
Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka?
Czy wiesz, że nowo narodzone dziecko ma większą potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał, a nawet trzylatek może już czytać, liczyć lub mówić w dwóch językach? Do szóstego roku życia mózg kształtuje się aż w 80% - właśnie wtedy następuje rozwój możliwości intelektualnych, jakimi człowiek będzie dysponował przez resztę życia. W procesie wspierania rozwoju małego człowieka rodzice mogą odegrać naprawdę ogromną rolę, dlatego jeśli chcesz zapewnić dziecku najlepszy start, koniecznie sięgnij po ten poradnik.
Z książki dowiesz się m.in., jak kreatywnie wspomagać rozwój dziecka już od pierwszych miesięcy życia, jak w pełni wykorzystać jego wrodzony potencjał i rozwijać zdolności. Przekonaj się, że nauka czytania, matematyki czy języków obcych to okazja do fantastycznej zabawy i sposób na przyjemne spędzanie czasu. Poznaj unikalne i sprawdzone pomysły wspólnych gier i zabaw, których nie znajdziesz w Internecie.
Wskazówki i porady opracowane przez autorów - psychologów i rodziców - pozwolą ci jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby twojego malucha. Dzięki licznym ćwiczeniom, ciekawostkom oraz przykładom dowiesz się, jak bez presji i stresu zachęcić dziecko do poszerzania wiedzy i jak obudzić w nim pasję małego odkrywcy.
Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka?pełny opis produktu
Teczka 3-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2
Podczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła nam myśl przewodnia Alberta Einsteina:
„Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista”. Dlatego też zabawy, które proponujemy, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu dziecięcej spontaniczności i odczuwaniu radości z tworzenia własnych prac – nie chodzi o mistrzowskie rękodzieła, lecz o rozwój małych rąk, rozbudzenie wyobraźni i dobry nastrój.
Nacisk kładziemy też na zdobycie umiejętności społecznych, rozwój uczuć i „przyglądanie się” własnym emocjom, aby od najmłodszych lat mały człowiek potrafił odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości.
Ruch jest bardzo ważnym elementem właściwego rozwoju dziecka, dlatego umieściłyśmy w naszym przewodniku wiele propozycji zabaw na świeżym powietrzu – często inspirowanych pięknem otaczającej nas przyrody.
Wielość i różnorodność ćwiczeń językowych stanowi pomoc w aktywnością małego dziecka, które uczy się wyrażać słowami to, czego doświadcza, co myśli, czuje i postrzega.
Mamy nadzieję, że ten przewodnik metodyczny posłuży jako zbiór sprawdzonych „przepisów”, aby zachęcić małego człowieka do poznawania świata wszystkimi zmysłami, pomagając w jego wszechstronnym rozwoju.
Od Autorek
Teczka 3-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2pełny opis produktu
Teczka 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 1
Koleżanko!
Oddajemy w twoje ręce przewodnik metodyczny, który jest uzupełnieniem kart pracy zamieszczonych w „Teczce 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję”. Zaprezentowane w nim zabawy i ćwiczenia są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem koncepcji inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Nasze propozycje, rozwijające zdolności słowno-językowe, wizualno-przestrzenne, muzyczne, cielesno-kinestetyczne, logiczno-matematyczne, interpersonalne, intrapersonalne, przyrodnicze oraz egzystencjalne, gwarantują poszerzenie wiadomości oraz zdobycie nowych umiejętności przez twoich podopiecznych, przygotowują także do podjęcia nauki w szkole. Opracowany materiał możesz wykorzystać w całości lub potraktować jako pomoc podczas przygotowywania swoich zajęć, dowolnie go modyfikując.
Wychodząc z założenia, że praca z małym dzieckiem powinna być nie tylko efektywna, ale i efektowna, zamieściłyśmy w naszym przewodniku sporo zabaw rozbudzających naturalną ciekawość przedszkolaków, a zarazem pozwalających na samodzielne działania dzieci.
Zabawy badawcze i eksperymentowanie to wspaniały sposób poznawania zasad rządzących prawami natury – a jednocześnie nauka cierpliwości, dokładności oraz współpracy. Mamy nadzieję, że „zarazimy” cię tą formą zdobywania i przekazywania wiedzy.
Proponując różnorodne techniki plastyczne, zachęcamy do rozwijania wyobraźni i myślenia przestrzennego dziecka poprzez rysowanie, malowanie, lepienie, konstruowanie, projektowanie i budowanie modeli wizualnych.
Spacery, wycieczki, zabawy swobodne i zorganizowane nie tylko poszerzają wiedzę dzieci na temat otaczającego ich świata, ale także (poprzez wielozmysłowe poznawanie przyrody) przyczyniają się do rozbudzania wrażliwości małego człowieka oraz wpływają na poprawę jego zdrowia i kondycji. Większość zabaw i ćwiczeń, które proponujemy, można przeprowadzić w ogrodzie przedszkolnym. Zachęcamy cię, jeśli to tylko możliwe, abyś spędzała z dziećmi jak najwięcej czasu na dworze – wszak ruch i świeże powietrze sprzyjają harmonijnemu dorastaniu twoich podopiecznych.
Od Autorek
Teczka 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 1pełny opis produktu
Dziecko, czy muszę Ci to jeszcze raz powtarzać? Książka audio CD MP3

Gdy twoje dzieci są grzeczne, cały świat jaśnieje. Rewolucyjna metoda, która sprawi, że twoje dzieci będą słuchać bez powtarzania, przypominania lub krzyku. Dlaczego czasem jest tak trudno skłonić dzieci, by cię słuchały? Prosisz dziecko, by wyłączyło telewizję, zrobiło lekcje, spakowało się do szkoły lub poszło spać. Wiesz, że słyszy, co mówisz, lecz ignoruje to. Prosisz ponownie i... nadal brak jest jakiejkolwiek reakcji. Próbowałeś już wszystkiego - odsyłania do kąta, powtarzania tego samego po raz setny, liczenia do trzech - lecz żadna z tych metod nie działa. W książce Dziecko, Czy muszę Ci to jeszcze raz powtarzać...? ekspertka ds. wychowania Amy McCready, organizatorka kursów internetowych znanych pod nazwą Positive Parenting Solutions (Pozytywne metody wychowywania dzieci) przedstawia metodę, która eliminuje wielokrotne powtarzanie tego samego lub krzyczenie na dzieci. Proponuje rozwiązanie pełne miłości i jednocześnie niezwykle skuteczne, jeżeli chodzi o skłanianie ich do pożądanych zachowań.

OPINIE Zawsze mówiłam, że gdyby rodzice dobrze wykonywali to, co do nich należy, to w końcu nie mieliby już nic do roboty. W książce przedstawione są narzędzia, których wszyscy potrzebujemy, by przejść na "rodzicielskie bezrobocie". A co najlepsze, eliminują one potrzebę denerwowania się. dr Wendy L. Walsh, ekspertka w dziedzinie zachowań ludzkich, występuje w CNN Headline News, matka dwojga dzieci Znakomita książka: Amy McCready pokazuje, jak uniknąć frustracji podczas skłaniania dzieci do wykonywania nudnych, lecz jednocześnie niezbędnych czynności. Uczy, jak bez nieustannego powtarzania, łajania lub karania zainspirować je do dokonywania pozytywnych wyborów. Wskazując jasno kierunek działania, przekazując praktyczne wskazówki i proste metody postępowania, autorka mówi, jak położyć kres sytuacjom pełnym nerwów, irytacji, walki. Ta książka jest wybawieniem dla rodziców, którzy chcą ze swoich dzieci wydobyć to, co jest w nich najlepsze. dr Christine Carter, autorka RaisingHappines: 10 Simple Steps for MoreJoyful Kids and HappierParents

Dziecko, czy muszę Ci to jeszcze raz powtarzać? Książka audio CD MP3pełny opis produktu
Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej? Kiedy na wychowanie jest już za późno?
Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych, które mają sprawić, że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne.
Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?pełny opis produktu
Papieroplastyka w szkole i w domu
Przygotowana przed doświadczoną nauczycielkę i instruktorkę papieroplastyki książka zawiera wzory efektownych, łatwych do wykonania modeli i  jest pomyślana tak, aby mogło z niej korzystać zarówno jedno dziecko, jak i nauczyciel z grupą dzieci. Wszystkie modele można wykonać ze standardowych kartek papieru ksero. Oprócz szczegółowych instrukcji i szablonów, które można wykorzystać do pracy z grupą dzieci i złożenia dowolnej liczby modeli, książka zawiera także gotowe modele do wycięcia i złożenia. Nieoceniona pomoc dla nauczycieli papieroplastyki, a także rodziców dbających o rozwój sprawności manualnej dzieci.  
Papieroplastyka w szkole i w domupełny opis produktu
Esy-floresy dziecięce sukcesy. Program wychowania przedszkolnego
Wychowanie przedszkolne jest pierwszym zorganizowanym i planowym etapem edukacji, który wprowadza dziecko do życia w społeczeństwie. To w przedszkolu uczymy się podstawowych norm współżycia w grupie, zdobywamy wiedzę i kształcimy umiejętności.
Od jakości przedszkola, kwalifikacji nauczycieli oraz programu wychowania przedszkolnego zależy, czy przedszkole, do którego uczęszcza dziecko, będzie miejscem przyjaznym i wartościowym.
Głównym zadaniem programu wychowania przedszkolnego „Esy-floresy dziecięce sukcesy” jest wyzwalanie naturalnej dziecięcej spontaniczności. Tę spontaniczność warunkują dziecięce emocje i uczucia.
Sfera emocji małego dziecka jest tak samo ważna jak zaspokojenie podstawowych potrzeb każdego człowieka. Poczucie bezpieczeństwa, bezwarunkowa akceptacja, poznawanie własnych emocji i uczuć oraz sposoby radzenia sobie ze strachem i złością, szczęściem i radością pozwalają dziecku na wszechstronny, indywidualny rozwój.
Obecnie znaczącym problemem edukacji dziecka w przedszkolu jest akcentowanie procesu nauczania i niedocenianie procesu uczenia się wychowanka.
Dziecko, przychodząc do przedszkola, chce poznawać, zdobywać wiedzę oraz nabywać i doskonalić już posiadane umiejętności. Ma bowiem naturę badacza, ciągle poszukuje nowości, tworzy, konstruuje.
Nauczyciel ma więc za zadanie inspirować, towarzyszyć mu w rozwoju, udzielać niezbędnych wskazówek, pomagać, ale nie wyręczać. Wychowawca przede wszystkim powinien wspierać i motywować dziecko w dążeniu do celu.
Współczesne przedszkole ma więc za zadanie kłaść nacisk na uczenie się dziecka, a nie nauczanie go przez nauczyciela.
Esy-floresy dziecięce sukcesy. Program wychowania przedszkolnegopełny opis produktu
Teczka 3-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 1
Podczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła nam myśl przewodnia Alberta Einsteina:
„Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista”. Dlatego też zabawy, które proponujemy, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu dziecięcej spontaniczności i odczuwaniu radości z tworzenia własnych prac – nie chodzi o mistrzowskie rękodzieła, lecz o rozwój małych rąk, rozbudzenie wyobraźni i dobry nastrój.
Nacisk kładziemy też na zdobycie umiejętności społecznych, rozwój uczuć i „przyglądanie się” własnym emocjom, aby od najmłodszych lat mały człowiek potrafił odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości.
Ruch jest bardzo ważnym elementem właściwego rozwoju dziecka, dlatego umieściłyśmy w naszym przewodniku wiele propozycji zabaw na świeżym powietrzu – często inspirowanych pięknem otaczającej nas przyrody.
Wielość i różnorodność ćwiczeń językowych stanowi pomoc w aktywnością małego dziecka, które uczy się wyrażać słowami to, czego doświadcza, co myśli, czuje i postrzega.
Mamy nadzieję, że ten przewodnik metodyczny posłuży jako zbiór sprawdzonych „przepisów”, aby zachęcić małego człowieka do poznawania świata wszystkimi zmysłami, pomagając w jego wszechstronnym rozwoju.
Od Autorek
Teczka 3-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 1pełny opis produktu
Teczka 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2
Koleżanko!
Oddajemy w twoje ręce przewodnik metodyczny, który jest uzupełnieniem kart pracy zamieszczonych w „Teczce 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję”. Zaprezentowane w nim zabawy i ćwiczenia są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem koncepcji inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Nasze propozycje, rozwijające zdolności słowno-językowe, wizualno-przestrzenne, muzyczne, cielesno-kinestetyczne, logiczno-matematyczne, interpersonalne, intrapersonalne, przyrodnicze oraz egzystencjalne, gwarantują poszerzenie wiadomości oraz zdobycie nowych umiejętności przez twoich podopiecznych, przygotowują także do podjęcia nauki w szkole. Opracowany materiał możesz wykorzystać w całości lub potraktować jako pomoc podczas przygotowywania swoich zajęć, dowolnie go modyfikując.
Wychodząc z założenia, że praca z małym dzieckiem powinna być nie tylko efektywna, ale i efektowna, zamieściłyśmy w naszym przewodniku sporo zabaw rozbudzających naturalną ciekawość przedszkolaków, a zarazem pozwalających na samodzielne działania dzieci.
Zabawy badawcze i eksperymentowanie to wspaniały sposób poznawania zasad rządzących prawami natury – a jednocześnie nauka cierpliwości, dokładności oraz współpracy. Mamy nadzieję, że „zarazimy” cię tą formą zdobywania i przekazywania wiedzy.
Proponując różnorodne techniki plastyczne, zachęcamy do rozwijania wyobraźni i myślenia przestrzennego dziecka poprzez rysowanie, malowanie, lepienie, konstruowanie, projektowanie i budowanie modeli wizualnych.
Spacery, wycieczki, zabawy swobodne i zorganizowane nie tylko poszerzają wiedzę dzieci na temat otaczającego ich świata, ale także (poprzez wielozmysłowe poznawanie przyrody) przyczyniają się do rozbudzania wrażliwości małego człowieka oraz wpływają na poprawę jego zdrowia i kondycji. Większość zabaw i ćwiczeń, które proponujemy, można przeprowadzić w ogrodzie przedszkolnym. Zachęcamy cię, jeśli to tylko możliwe, abyś spędzała z dziećmi jak najwięcej czasu na dworze – wszak ruch i świeże powietrze sprzyjają harmonijnemu dorastaniu twoich podopiecznych.
Od Autorek
Teczka 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję. Przewodnik metodyczny. Część 2pełny opis produktu